Thursday, August 5

menjaga hati...

hati merupakan organ terpenting dlm badan kita.
hati juga merupakan sekeping 'daging' yang mana jika baik ia,maka baiklah diri kita, jika buruk ia, maka buruklah diri kita.

ini mwnunjukkan bahwa hati memainkan peranan penting dalam kehidupan kita, tidak kira muda atau tua.

orang selalu cakap...jaga hati, makan hati....
"eh,apasal dia tu muka jeng gila..." "alah, makan hati dengan pakwe dialah tu..."
" kita mesti menjada hati mak dan ayah kita, guru2 kita, sahabat2 kita..."

di hati jugaklah, tempat bersarangnya segala benda yg terpendam di dalam kita. the true colour will never be reveal, if u dont know what inside the heart...wah..berfalsafah plak pagi2 ni...

nampak alim diluaq, dihati..mak aih..liaq macam jin.(bahasa org uthagha)

orang selalu cakap dont judge  a book by its cover. manusia ni penuh dengan kepura-puraan...kalau leh bagi award sorang satu...mesti tak cukup almari kat rumah kan?
Anugerah pelakon Plastik Terbaik, Anugerah Penipu Besar..etc

menjaga hati...dah macam tajuk lagu indon dah haa...

hati aku petang tadi terjentik dek perkara yang merosakkan mood aku yang sedang sangat hepi...(dah la susah nak mari mood hepi)
elok2 aku hepi2...ada ja yang nak ganggu perasaan.

aku tak suka jadi berat sebelah, hipokrit, menipu...tapi aku terpaksa. mungkin akan ada desas-desus yg kata aku ni berkira, or...aku ni menipu...ok fine. tapi itu hak aku...bila hak aku, aku berhak nak tententukan samada ya or tidak.

YA atau TIDAK
kalau jawab aku ya, sebelah pihak seronok, sebelah pihak aku? tak tenteram...aku bukan jenis aku yang bila meludah, aku g jilat balik ludah aku tu...aku tak mau, aku benarkan orang menghampiri zina, dan aku tak mau aku yang jadi penggalaknya. mau tak berkat aku nanti...

kalau jawab aku tidak, aku akan nampak macam kedekut tahap cipan, pilih bulu...tapi bagi aku, itu yang terbaik, buatmu dan buatku...mungkin sementara ini kamu akan rasakan aku ini kejam mcm hitler...tapi bila kamu renung dalam2...aku cuma maukan yg terbaik buat kamu...kerna aku sayang kamu....


aku nak jaga hati kamu, tapi kamu juga perlu jaga hati aku.

pesan nenek berkaca mata old school ni: kalau kita nak orang jaga hati kita, apa kata kalau kita dulu yang pikir untuk jaga hati orang...kan fair cam tu..."

ok anak2, nenek old school nak beransur dah...nnt kita main lagi k....ilalliqa' wa ma'assalamah...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels