Tuesday, August 11

bULi...

assalamualaikum....

post atau entri kali ni sirah nk cakap sal buli la plak....sbb apa tau...sirah tgk skrang ni kes2 buli dalam kelas sirah ni dah semakin berleluasa.(hahahahaha) dan mangsa yang selalu kena buli adalah insan2 yang dipandang lemah oleh pembuli...padahal...mangsa2 tersebut merupakan insan yang sgt kuat bersuara dan selalu mewakili suara majariti(kalau nak ikutkan orang yg mewakili suara majoriti ni orang yang kuat laa. kan??)tapi si pembuli2 ni still jugak tak ambik pusing...kerja depa buli....saja.


sirah harap hampa suma jgn salah faham lak...buli disini bukan bermaksud buli secara fizikal atau ugutan...hanya sekadar sindiran, lawak yg kadang2 menyakitkan hati, dan perdebatan yg tiada kesudahannya.(faham ker tak ni??)


sudah beberapa minggu dah kes2 buli ni tak dapat dihapuskan...walaupun sirah cuba beberapa cara untuk tidak terlibat sama...tapi cubaan sirah tidak juga berhasil...antaranya sirah cuba untuk tidak bercakap banyak di dalam klas, baca buku, baca bekal akhirat tapi tak berhasil jugak kerana sirah hanya mampu untuk tidak bercakap banyak pada sebelah pagi sahaja...bila tiba time tghhari...cuaca makin panas...mulut pun mula la..nak merapu sana-sini...last2 resultnya sirah tergebak dgn kes buli ni...


harap2 anda suma dapat membantu sirah mengatasi masalah dalam klas sirah ni sbbnya kadang2 sirah rasa suma masalah ni bermula pada diri sirah seniri gak...so bagi la nasihat kat sirah skit2 macam mana sirah nak kurangkan banyak bercakap dlm klas.....harap dgn nasihat kwn2 sekalian dpt membantu sirah....wassalam.


entri kali ni:

* sirah tak tujukan kpd sapa2

*kalau ada yg terasa....sori yer...

*kalau ada terkasar bhs, sirah mintak maap..

video

sedikit tatapan utk rakan2 gelagat anak2 sirah

abyan(berbaju putih) vs hannan(berbaju hijau)

depa dok berebut camera...dahsyat budak2 ni...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels