Thursday, March 18

rehat yg p..a..n..j..a..n..g

alhamdulillah. dalam kesempitan masa yang diberi sempat juga aku menjengah ke blog aku ni. dah ibarat hidup segan mati tak mau.

alhamdulillah kerana aku masih lagi bernafas di muka bumi Allah. Ya Allah, terima kasih kerana memberi aku kesempatan untuk hidup...

keletihan yang teramat sangat aku lalui sepanjang cuti ni. setiap hari berulang-alik ke hospital. memang tak cukup tangan, mana dengan asaimen lagi, mana dengan kewajipan aku sebagai anak lagi....masya-ALLAH...rasa2 masa 24 jam yang diberi masih tak cukup, pejam celik, pejam celik dah malam, dah masuk hari baru....sat saja...

macam biasa ayah aku masih lagi di wad...alhamdulillah, sakitnya dah berkurang 2% sejak buat biopsi tu...insyaALLAH dengan izin ALLAH...

~~~~~~
kalau boleh rasa macam nak rehat saja, rehat dalam erti kata tak yah buat apa2, rilek2...makan2..tidoq...huish....kalau dapat buat mcm tu...allahuakbar...syok tak terkata...insyaALLAH...akan ketemu nanti...tapi ada pengecualian:

- hanya orang yang beramal soleh dan taat akan perintah Allah sahaja yang dibenarkan

Ya ALLAH....

adakah aku tergolong dalam golongan yang terpilih??? aku teringin nak rasai rehat yang panjang....

Ya ALLAH...

adakah amalan aku cukup untuk ke sana....???


teringat mak aku, dia besa cakap, " mak letih la..tak larat, baik mati boleh rehat sikit" ( time dia marah n letih sesangat) pastu ayah aku cakap..." hurm..ingat mati leh rehat ka???, lagi teruk kena kerja...." mak aku terus nangis teresak-esak...terkejut gak aku...

tapi bila pikiaq2 balik...tol gak cakap ayah aku tu...nk rehat pun kena tengok jugak, amalan kita, takat mana??? kalau berat yang baik...alhamdulillah....boleh la nak dok rilek kot mana pun...

kalau berat hat yang buruk amacam?? agak2 dapat tak rehat yang panjang???

jadik kawan2..meh la kita pakat2 renung balik...pakat2 perbaik balik..apa yg kurang apa yang rosak...

supaya amalan kita ni diterima Allah...dan selamat di akhirat kelak...InsyaALLAH.

lama tak sebut trademark ni...

tenung2kan dan selamat beribadah...(ya ka...cam da berubah skit ja...)

adios.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels