Friday, April 29

Alhamdulillah..wa syukrulillah...

Alhamdulillah....Alhamdulillah...Alhamdulillah...Allahu Akbar3x!!!

Itu sahaja ungkapan yang aku boleh ucapkan pada ketika ini. Masih ingat entri aku yang lalu tentang ganjaran yang aku dapat???

PERKARA YANG TAK DIDUGA
Perancangan nak kerjakan umrah memang dah lama dibuat sejak 2009 lagi...tapi tergendala. Kami sekeluarga merancang, tapi Allah punya perancangan yang lain bagi kami sekeluarga...ikutkan perancangan bulan 6 2010, kami sekeluarga akan mengerjakan umrah...tapi keluarga kami diuji, ujian yang tak pernah kami sangka...

Alhamdulillah...pada tahun 2011, aku telah dijemput dan diterima sebagai tetamu-Nya, walaupun selepas dari mengerjakan umrah banyak dugaan yang aku terpaksa lalui...tapi aku terima dengan hati terbuka..mungkin ini cara Allah nak dengar rintihan aku yang selama 2 minggu di Makkah dan Madinah..aku memperpanjangkan doa aku,rintihan aku...tapi setelah balik ke Malaysia...doa aku dah jadi standart balik, sibuk dengan kerja dunia...so Dia bagi dugaan untuk ingatkan aku, ada yang rindukan aku...
Ya Allah..sungguh aku manusia yang hina...Engkau rindukan aku, tapi aku??? Ya Allah!!! ampunkan dosa aku!!!

setiap kali aku rindukan tanah suci...aku tatap gambar2 kenangan di sana..entah bila lagi boleh jejakkan kaki di sana.....Ya Allah jangan jadikan ziarah dan umrah aku ini kali yang terakhir......T__T

**********************
airport bayan lepas with my mak lang

sangat suka payung2 ni......akan dibuka pada siang hari...sekeliling masjidil nabawi

masjidil nabawi

raudhah..Ya Rasulullah


masjid Quba'

ladang Kurma

Maqam Syuhada'

dia atas Jabal Rummah with mak cik Azizah

Masjidil Haram, King Abdul Aziz Gate...No.1

ramaikan orang?macam tyme haji..tapi haji ramai kot...huhuhu
(at 2nd floor)

with aisyah from hindi, she is 7 years old...

tatapan kali terakhir sebelum wida'...Ya Allah terasa berat hati nak melangkah keluar

*Semoga ziarah ini bukan kali yang terakhir Ya Allah!!!

1 comment:

  1. Alhamdulillah..bestnya dpt g buat umrah..mudah2han aku berkesempatan ke sana suatu hari nanti..insyaAllah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels