Friday, July 15

nasib ada FACEBOOK...

Alhamdulillah....semalam tanggal 13 Julai 2011..telahpun genap umo aku 12..eh..21 tahun...(wah..dah boleh ngundi dah ni).."Hepi Besday 2 mE!!!..ehh..salah lagu..ehem...Allah selamatkan kamu(aku)..."


disebabkan aku pelanggan maxis..aku dapat la call free pada tarikh tersebut...tapi alangkah malangnya...aku nak call sapa??? aku ulang..AKU NAK CALL SAPA? kawan2 semua guna celcom..famili pun sama...ades....rugi2...

tak mengapalah...rugi tak boleh call je pun....tapi yang paling tak sangka2 tahun ni punya wishes..wah lebat!!!! macam hujan...kalau tahun lepas berduyun-duyun sms masuk kat nset aku...ye lah setahun sekali baru la nset aku ni lebat dengan msg orang..kalau tak...terbiar je..sunyi...harap aku? aku ngadap lappy je hari2....cian kan kat nset aku....jadi pada tahun ni...beliau(yakni nset aku) telahpun bersiap sedia untuk menerima sms yang berkoyan-koyan pada 13 julai...dengan memory card yang telah dicuci BERSIH...pada tarikh berkenaan...beliau tetap juga sunyi dan sepi...hanya beberapa kerat je..macam hari2 biasa....yang paling hora(enjoy) ialah lappy aku...lebih specific FB la...walaweh...gila kau meriah....FB aku pun sama jugak...kalau hari biasa...jangan harap la nak meriah mcm insan2 lain..sekali buka...105notification...150 orang online chat....aku?? sekali buka..untung2 ada la 2/3 notification...30 orang online...sedihkan...aku ngadap lappy tapi apa aku buat??haa...jgn banyak tanya..aku korek segala bagai yang ada...penat korek lappy n tenet..aku tengok movie...

untungnya ada FB ni...bila besday kita secara otomatik...orang semua akan ingat...cuma awal atau lewat je dia wish...cam semalam la..orang yang tak penah2 cakap or kenai dekat pun ingat wo0o0o0 aku punya besday...fofular jap semalam....letih jari naip ucapan trimas kt semua orang...acewah....

tapi ada sorang lagi makhluk yang aku tunggu dia wish...sampai sekarang pun makhluk tu tak wish pun kat aku...oo0o0o0 bengang betoi aku..besday awek dia ingat pulak...tiap2 kali besday awek dia pandai pulak dia cari aku suruh balut hadiah..tapi besday aku..jangan harap nak wish awai2..hadiah???hampeh nak ulur satu...makhluk tersebut adalah ABANG aku weh!!!!!!!!!!! kejam..boikot tahun ni adik(aku) xmau dah balut  hadiah kat awek abang!!!!

aku nak ucapkan la jutaan dan trilion-an..kepada kawan2 yang wish kat aku..samada betul2 ingat atau kebetulan buka FB...(hai..mcm penah wat je keja ni?) then, tgk2 ada besday aku kan...tak mengapalah..janji doa2 anda pada diri insan kerdil ni termakbul...dan janji ucapan tu tulus dari hati yang mulus...kan3??

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels