Monday, January 30

ambil cakna

muka ni kalau boleh masuk dalam cengkerang macam kura2 dah lama masuk dalam cengkerang tau mau keluaq2 dah...

haish..malu betoi la...tu la waktu ayah dok cakap tak penah ambil tau ,dengaq telinga kiri keluaq telinga kanan...ni dah kena baru tau malu..hahahah

mari kita gelak ramai2 nak cover malu...
MIAHAHAAHAHAHAHAHAH

ok dah puas gelak meh nak cerita...kisahnya bermula waktu nak mintak tanda tangan ketua jabatan ***** untuk BIG...sekali aku yang buat kertas kerja xtau perkataan cakna yang aku tulis dalam tu...tu la main copy paste ja kan..ni la padahnya...

pensyarah: haa..ni cakna ni maksud apa? (dengan suara yang kuat lagi menakutkan..aku ni lemah lutut sikit org suara power2 ni..)
aku: urm..urm...(otak dah xboleh pikiaq dah..rsa2 mcm besa dengaq ayah aku cakap...)
pensyarah: tak tau...macam mana boleh tulis dalam kertas kerja??
aku: encik..saya amek dalam proforma je...
pensyarah: tau amek saja..makna xtau...p cari makna cakna pastu baru saya sain..

(dengan pensyarah semua ada kat situ..aku keluaq terkulat-kulat...malu weh..mana nak letak muka kena marah (buli) depan pensyarah dan abang pejabat..haish...jatuh water face aku...hahahaha)

lari2 pi perpustakaan cari kamus dewan...

aku: haaa...cik menurut kamus dewan edisi ke-4..cakna bermaksud....
ambil berat, ambil peduli!!
saya akan ingat sampai saya mati encik..
pensyarah: haaa..tau pun...bla..bla..bla..

itulah padahnya bila tak cakna waktu ayah dok cakap dulu...lain kali kena cakna....kan dah malu...T_T
malu!!!!!!!!!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels