Wednesday, May 9

peluang untuk berkarya!

tengah pening2 dalam kelas...
sollu ala hadina mustafa toha nabina~ 
desk-mate : sirah!!! phone!

dari belakang kelas..lari2 ke tempat duduk...(aik...number phone tak kenal...)

aku : Assalamualaikum...(nada ala2 pegawai LHDN..seyes skema..hahhahaha)
x : waalaikumsalam...
aku : ya...sapa ni..mintak maaf number tak di save dalam handset...
x : owh..ni pakcik sajab bin maswan..
aku : ooo..pakcik sajab...pakcik sajab bin maswan???....DR. SAJAB!!!!!!!!
        (aduh penyakit aku ni..kronik sungguh!..hak3...pending,loading...lecturer sendiri pun xkenai)
dr. sajab : hak3...sirah..sirah...
aku : kenapa dr.  call saya?
dr.sajab : saya nk mntk tolong kamu...buatkan video...hari tu waktu hi-tea bks...video kamu buat tu cantik...
aku : aduh dr....video tu bkn saya yang buat..saya tolong jaga teknikal ja...
dr. sajab : alah...video yang waktu sem lepas kamu buat tu pun ok...kamu boleh lah...
aku : Allah...urm..boleh la dr...video tentang apa ni dr?
dr.sajab : IPG lestari...nanti segala maklumat dan gambar saya bg kat YDP..kamu mntk kt dia...
aku : ok....insyaAllah...bila nak tayangkan?satu maktab ka tengok?
dr. sajab: khamis ni..ya satu maktab...
aku : aduh............( malu kot kalau video cikai...dah la ramai lg yg pro bab2 video ni...)

*keesokannya*
aku : dr...segan la pulak saya...saya bukan pro pun...malulah...
dr. sajab : alah...xpe..kamu boleh...
aku : haish...saya akan usahakan...dr..boleh saya letak signature saya dalam video tu...?
dr. sajab: boleh silakan...


*hari khamis*
dr.sajab: sirah!..mcm mna video kita?
aku : dh 95% dr...tinggal ending ja lagi...dr nak tengok ka?
dr. sajab: boleh jugak...
               (lepas tiga minit)
               macam nak menangis saya tengok video awak ni....ok la tu..kena dengan tema!
aku : dr nak sedapkan hati saya ja kan?
dr. sajab: kamu ni..betul2 ni...
aku : ok2....^_^ (kurang asam jawa punya student kan? orang dh puji cakap mcm tu pulak...mntk maap Dr!)
dr.sajab: sirah..simpan video kamu ni elok2...saya cadang nak buat anugerah persembahan multimedia terbaik tahun ni...kira kumpul semua video2 yang pernah ditayangkan di maktab kita ni...
aku : wah!!!!..insyaAllah..eheee....trimas Dr!


*jumaat*
1 sms received

Assalamualaikum,
semalam terlupa nak ucap tahniah dan terima kasih di atas persembahan multimedia
-unit multimedia-

dr.sajab

-terima kasih jugak Dr.sebab bagi saya peluang untuk berkarya! walaupun kemahiran tak seberapa!-


ni lah hasil budak amatur...







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels