Saturday, May 21

kalau beginilah hikayat orang bercinta....

urm.......kenapa hati dirundung pilu,
urm.......kenapa lidah pun kelu,
urm.......kenapa mendiam bagai batu,
mungkinkah kerana hatimu ditusuk sembilu?

bingung tak dapat berfikir,
hanya air mata yang mengalir,
tiada senyum pun terukir,
mungkinkah kerana janjimu dimungkir?

aku tahu matamu dah letih,
aku tahu dan kau tak perlu berdalih,
bukan cara ini yang aku mahu kau pilih.

**************************
arghhh....susah2,
cinta tak perlu dikejar....cinta juga tak perlu dipaksa.......
cinta hamba tak tentu berbalas....
tapi cinta Ilahi...dibalas tanpa dipinta...
sekarang pilihan di tangan kamu.

bukan aku halang jauh sekali melarang...
kerna itu fitrahnya manusia...memerlu dan diperlukan

jangan diserah seluruh hatimu pada yang bukan layak dan yang bukan hak

*********************
arggghhhhh..wanita!
mudah sangatkan cair pada kata2 si lelaki. macam coklat.
bila dah terluka, mudah jugak menangis.cengeng!

sakit.sakit.sakit.
aku tahu itu.
sakit di hati.


beginilah hikayat orang bercinta...
mulanya senyum...
tengahnya ketawa...
akhirnya???
menangis?

kan indah kalau cinta dengan sah...
kalau senyum bersama,
kalau ketawa bersama,
kalau nangis...pun bersama, ya la...si isteri tak boleh nak lari jauh2 nanti nusyuz pulak...lari dalam rumah cukup...pastu main pujuk2 pulak...dah dekat senang la nak pujuk. kalau dah jauh..pujuk pakai sms...call...mana jalan...hati wanita, perempuan ni....selagi dia tak nampak anak mata yang betul2 ikhlas mintak maaf....selagi tu lah dia main kejar-kejar...(lari2)...
********************
aku mau gelak puas2...cakap...macam ada pengalaman je kan? beringus lagi la ko ni kan sirah???hahahahha...ades..tolong la....

tapi aku cakap ni pandangan aku yang aku dok tengok la melalui spek mata aku yang besaq gedabak ni kan...cinta2...hepi2...pastu nangis...apa dapat? habuk pun xdak....(ko cermin diri ko dulu sirah...)haahahaha..
macam jambu selalu cakap la kan...apa pun tak boleh...apa pun tak boleh..heh! apa yang tak boleh ni???
jawapan aku: ENTAH....(psiko~)
Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels