Wednesday, January 20

alahai...rendahnya la...

selamat pagi...

pagi2 cam ni bnyk pulak idea mencurah-curah...mata dah sengap sesangat dah ni nak tidoq..tapi laptop ni menggoda pulak bila tengok dari sisi...dengan keypad yang comel...skrin walaupun agak berhabuk...tetap menawan...wah..puji lp senir plak...sayang kamu lp...jangan rosak tau...kalau tak pasang lagi satu..ngeh3...


apa2pun...berbalik kepada tajuk entri...rendah.

apa yang kita akan bayangkan kalau kita sebut pasal rendah...adakah tentang ketinggian seseorang...atau ketinggian kasul heel yang dipakai ke kelas atau ketinggian tangga yang akan dipanjat setiap hari??


kalau itu yang terlalu difikiran anda...anda memang...anda memang SALAH!!! kwang..kwang..kwang...


rendah yang dimaksudkan disini rendahnya nilai diri kita. rendahnya akhlak kita. rendahnya moral kita. rendahnya kawalam emosi kita.


pabila rendahnya nilai diri, akhlak dan moral kita...maka berlakulah tingkahlaku yang diluar jangkaan dan kekadang diluar tabi'i...nauzubillah.


rendahnya emosi kita membuatkan kita jadi tak keruan...bagi diri ini, hanya dua perkara yang lemah sikit...bab marah..bab nangis...memang diluar kawalan emosi...


walaupun semester lepas dah belajar kawalan emosi...tapi dua benda ni memang dah jadi darah daging.


tapi harus ingat marahnya bertempat...sedihnya bertempat...bukan mudah nak bagi nangis...(ada orang cakap orang yang susah nak nangis ni hati kering...betul ka??)
tapi amat la senang nak bagi marah...macam api la kot...senang nak hidupkan...nak marakkan lagi senang...tuang jer minyak petrol...tapi bila nak padam...fuh...hanya bomba jer yang tahu..


------------
--------------
----------------
> tiba2 idea hilang, mata dah terlelap...<

> ok lah stop kat sini dulu nanti sambung lain...<

> nite lp...<

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels