Tuesday, January 19

Ya ALLAH....

ASSALAMUALAIKUM,

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana masih dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki, alhamdulillah kerana masih lagi dapat berpijak di bumi yang serba indah...masih lagi mendapat rahmat dan nikmat hidup...


memang tak disangka-sangka sesangat yang aku akan dilantik sebagai s/u BKS 2010. rasa2nya aku bukan sesiapa yang layak untuk diberi mandat sedemikian...rasanya aku bukan insan yang cocok untuk jawatan tersebut...kerana hanya aku yang kenal siapa aku...


first dapat tau yang aku s/u BKS, rasa macam bermimpi pulak...betulkah?? atau sekadar gurauan sebab aku tak hadirkan diri sewaktu pengumumam jawatan...tapi mesej dari kak anis mengukuhkan pernyataan sahabat aku, yang aku dilantik sebagai s/u...masyaALLAH...


kalau nak dilihat, BKS ni merupakan satu tunjang utama pergerakan ISLAM di IPG KAMPUS TUANKU BAINUN...apa2 yang berkaitan ISLAM semua diserahkan kepada BKS dan akan disupport oleh JPP dan pihak maktab...memang bukan calang2 organisasi...


tapi permasalahannya...kenapa aku yang dipilih??? rasa kerdil saja diri ini nak terima kenyataan...segan...takut...tapi terselit sedikit rasa kagum dengan diri...sebab ada jugak yang menghargai diri ini walaupun tuan empunya diri pun tak tahu kebolehan diri sendiri...


MAMPUKAH AKU TANGGUNG??

hurm...memang aku akui mula2 memang rasa nak undur diri, bukan tak sudi...bukan tak suka sama BKS... tapi bila cermin diri...hanya aku dan ALLAH saja yang tahu...


mungkin sebab perilaku aku...sikap aku...tak seperti kakak2 abg2 senior yang menaungi BKS...YaALLAH...mampukah aku??


masih dalam dilema...masih dalam perhitungan...undur atau tidak...nasihat ayah, tak perlu undur...ini pengalaman, ini amanah, ini kepercayaan...jangan musnahkan harapan orang...nasihat mak...adik buat yang terbaik, kalau rasa tak mampu minta pertolongan, adik bukan sorang dalam BKS...


kata2 ayah dan mak menjadi pembakar semangat yang hampir2 saja basah ,dibasahi dilema2 yang mengelirukan...


walaupun begitu, masih ada sekelumit rasa ragu2 untuk teruskan...tapi ragu2 telah diusir keluar dari benak hati aku semalam...


ketika perjumpaan bersama senior BKS 2007/2009... ucapan2 mereka, nasihat2 mereka, dorongan2 mereka, pengalaman2 mereka...telah menguatkan keyakinan aku...ya...mereka sebagai wasilah... bukan mereka yang memilih aku...tetapi ALLAH yang telah memilih aku...memilih aku untuk menegakkan ISLAM di bumi IPG KTB ni...mungkin sukar untuk aku bergerak seorang diri...mungkin dalam organisasi murni ini aku dapat bergerak lancar, laju selaju yang mungkin.


YaALLAH... Maha Besar Engkau...Maha Sucinya Engkau...aku terasa begitu kerdil dihadapan-Mu YaALLAH...tak aku sangka...aku masih berada didalam pandangan-Mu YaALLAH...walaupun aku kekadang berada jauh dari-Mu...tapi Engkau selalu dekat denganku...YaALLAH kuatkanlah semangatku untuk terus mencurahkan keringatku untuk agama-Mu. AMIN...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels