Saturday, January 23

kuatkanlah dirinya, Ya ALLAH...


ASSALAMAMUALAIKUM...

Ya Allah...ampunilah dosa kedua emak dan ayahku Ya Allah...murahkanlah rezeki mereka...kurniakanlah kesihatan kepada mereka...panjankanlah umur mereka...kasihilah mereka sepertimana mereka mengasihi diriku semasa aku masih kecil...AMIN YA RABB.

Ya Allah...hati aku sepanjang minggu ini memang selalu melayang...duduk tak serupa duduk...jalan tak seperti jalan...terumbang-ambing...hati tak senang...cuba ketawa untuk tutup segala duka...tapi ternyata ALLAH saja yang ketahui betapa berat kegelisahan yang aku tanggung...


Ya ALLAH...aku rindu ayah...aku rindu emak...kalau boleh tiap2 minggu nak balik...itu niat aku semester ni...ayah pun dah bagi green light...tapi ternyata ALLAH yang mengatur segalanya...niat nak balik minggu lepas seperti berat untuk aku usulkan kepada ayah...kerna kesihatan ayah yang tak menentu sejak kebelakangan ini...


ayah bilang ok saja...tapi dari nada suara ayah aku tahu apa yang ayah lalui...kalau boleh ayah tak mahu anak2 risau...untuk tak bagi ayah terasa dirinya kurang sihat..aku ikut cakap ayah untuk balik...Ya ALLAH hanya ALLAH yang tahu betapa risaunya aku ketika ayah dalam perjalanan ke maktab untuk jemput aku...


Wajah ayah aku tatapi...memang terukir senyuman...namun tampak keperitannya. aku diam..cuba untuk tidak soalkan kesihatan ayah...ayah kurang selasa untuk bicara tentang kesihatannya...


sejak hari tu aku berazam untuk tak kerap balik...takut ganggu ayah...ayah agak kurang selera kata mak, tapi bila anak2 dan cucu2 balik baru ada selera...mungkin untuk menutup kegelisahan kami terhadap ayah...


sebentar tadi, sekitar jam 9.00 malam, mak hantar mesej..." ayah masuk wad kat KMC...kak long yang hantar.."


aku terkedu...semalam ayah cakap ok..." ayah sihat adik..." itulah yang ayah selalu ulang bila aku bertanya khabar...


Ya ALLAH...kurangkanlah kesakitan yang ayah tanggung...doktor cuma bagi ubat penahan sakit...kata kak long ayah akan di x-ray esok...malam ni ayah tidur dulu...


Ya ALLAH...aku kasih akan ayah...aku sayang akan ayah...Kau berikanlah kesihatan kepadanya...aku berserah kepada-Mu...Ya Rabb.

1 comment:

  1. sabar bebanyak sirah..byakkan berdoa kepadaNya..moga2 ayah hang cepat sembuh..insyaallah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels