Thursday, May 20

mana nak CHEKAU nie??

hari ni aku terkena tamparan hebat bukan singgah di pipi, tapi di hati...ceewah ayat mantop.

ku terima panggilan dari my mom! so glad my mom dah ok sikit. maybe sebab tukaq suasana, jalan-jalan makan angin. tapi tu la mula2 aku pun macam tak percaya tapi kena percaya. sakit mak aku bukan sakit perubatan tapi sakit gangguan. gangguan apa? pikiaq sendiri. aku bukan tak percaya tapi, benda2 cam ni pun makhluk jugak, maybe mak aku pun lemah sebab sakit so no wonder la kan...

tapi apa2pun lepas keluar dari rumah mom's condition dah makin okies...(^__^)

*
**
***

ok berbalik kepada panggilan ummi aku. tengah elok2 drive keta mak aku call. aku angkat bajet terer la bawak keta sambil cakap tipon. last2 tgh elok cakap aku tertekan end call...abis la aku...sat g mak aku merajuk sebab aku letak cam tu ja...(*__*!)


elok parking, aku call balik, kerisauan + keresahan = senyum2 kambing...sbb apa? haa..tu raHsia perbualan aku dgn mak aku...(duh..taknak cerita baik tak yah tulis)


agak panjang jugak la perbualan kami berdua...diselangi gelak ketawa, ayat2 pedas dari mak...fuh..lagi pedas dari ayam KFC yang baru tu..." adik kalau gelak tu pelan2 sikit, jalan slow2, cakap sopan2..." mak ai...susah tu nk ubah.
~ akanku choba wahai ibuku..~

tapi ayat last yang mak aku cakap membuatkan aku terpikiaq kat mana aku nak chekau ni???

" apa2pun adik, mak nak yang macam tu." (ayat penegasan)

pergh...ni kalau nk carik cam tu, mau naik beruban kepala, last2 aku cakap, "mak je la yang carikkan, malas la.." (ayat pemati)

" mak doakan je...adik kena usaha sendiri." (aduh kena balik)


tapi seyesly, sampai sekarang aku masih terkenang kata2 mak aku tu...aku nk duduk tak senang, pejam tak lelap, baca buku tak masuk...tapi yang penting makan tetap kenyang...(^__^)


p/s: thanks to my rumet, donut tiramisu yg sodap!
-tetiba rasa cam nk tukaq nama haris.taj -----> makan.sedap-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels