Saturday, October 22

langkah demi langkah...

tak semua benda boleh berubah dengan sekelip mata...
tapi dalam sekelip mata semua boleh berubah.
(setuju?)

Allah Maha Berkuasa...
Dia yang mengatur segala sesuatu...
Jadi, maka jadilah ia...
semua dengan kehendak dan iradah Allah...

pengalaman hidup banyak mengajar aku
aku dah berubah...berubah...
ini semua cerminan orang..aku tak rasa diri aku berubah..tapi orang nampak itu...

aku sudah tak mudah (cengeng) nangis...
aku sudah mandiri...
aku sudah punya kekuatan hati...

itu semua pandangan mata kasar orang...
dalam hati...hanya Allah yang tahu...
betapa beratnya setiap hari...

remuk, retak, terluka...

namun,
aku tak mudah putus asa,
aku mencari ubat bagi hati...
hati yang semakin tenat saban hari...

AKHIRNYA AKU TEMUI UBAT TERSEBUT...

Ya Allah....
indahnya bila hati makin mencintai-Mu
mencintai dan rasa dicintai....

cinta Rasul-Mu...
cinta yang membawa keredhoan-Mu...

janganlah Kau hijabkan hatiku dari mencintai-Mu dan Rasul-Mu
dengan Kau menghadirkan cinta manusia
ke dalam hatiku...

jika ini ujian-Mu
menguji kekuatan dan kesungguhan aku mendekati-Mu...
akan aku tempuhi dengan hati yang ikhlas....

akan aku cuba mencari IKHLAS...

-langkah demi langkah-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels