Wednesday, October 12

ustazah.com, ustazah cyber...

Assalamualaikum wbt.

masuk semester ni, boleh dikatakan sebahagian subjek ada komponen teknologi. Sampaikan dalam subjek Bhasa Arab pun ada teknologi. Bina blog, buat rakaman suara bagai...walaupun semester la semester paling sibuk, tapi aku lah orang yang paling enjoy...aku suka....tak kesah lah asaimen bagi satu subjek ada tiga anak kecik(pecahan tugasan) kena buat...tapi bila libat dengan tekno ni...apa pun tak pa...itulah bila "cinta"...derita pun rasa bahagia...ngeh3...

aku tak tau la apa yang orang nampak dekat aku, tapi di rumah gelaran yang selalu disebut-sebut 
"adik...kan ustazah .com....ustazah cyber.."

hahahahaha..mau gelak guling2 aku...nak kataaku ni arif sangat bab2 tekno tak la sangat, main redah je banyak...apa omputih cakap...'try and error'...tapi tak pasal2 dapat gelaran dot com, cyber bagai...
mungkin sebab aku banyak ngadap lappy kot...bak kata orang dulu2..sehari tak jumpa, boleh gila bayang....haaa...macam tu la aku...sehari x ngadap lappy...macam kucing hilang anak (acewah..hiperbola). 

tapi bila dapat buku...lappy aku anak tirikan...hahahahah (kejam)

kakak aku punya kerja..dia siap dk bercerita kat kengkawan dia..adik dia ni ustazah cyber...ades...malu aku...kesnya..sebab ada blog je pun...pastu biasa terbeli baju online...dah dapat ustazah dot com...apekah!!!

"hah..adik syirah yg ustazah cyber tu dah ada orang ke belom?"

(ni kes bergosip la ni...sampai tanya aku dah ada orang ke belom? awat nak tolong adjust ka? akekekeeke...)

haip...ustazah cyber? hahahahhaha

tak pa lah....cyber ka dot com ka...janji tak panggil nama teruk2...

nak jadi bertambah cybernya aku ni..bila asaimen kali ni kena shooting video klip, ada pulak kena guna green screen bagai...
(seronok buat asaimen ni...even kena shooting pulak last minit..)

banyak pengalaman semester ni...belajar guna dslr...walaupun aku dah lama berminat nak join "menembak" guna dslr ni...tapi xdak pulak group yang aku kenai...teringin nak belajar teknik2 bagai...kalau ada group muslimah...sure2 aku join...selalu geng2 dslr ni..lelaki yang ramai...haish....nanti la tubuhkan geng muslimah pulak..ada mana2 muslimah yang punya minat yang sama?? jom kita buat geng sendiri jom...

waktu shooting dalam bilik green screen
(thx to my junior sebab sudi jadi pelakon)
chaos production anak syarikat sukasenyum production

salah satu shoot (teknik slow shutter speed)
balik dari penang ke alor setar, semata - mata nak amek shoot ni, ajak abang teman malam2...hahahaha
thx bro

terapung di udara
(fast shutter speed)

teknik menembak amatur lagi...^_^






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels