Wednesday, October 7

hanya kerana seorang teman.....

assalamualaikum...
salam kasih dan salam sayang kepada sahabat2 sekalian...agak lama jugak saya tak update blog...maklumlah..kekangan masa yang tak menentu...nk siapkan assignment...program maktab...buat benda lagho...hem...

beberapa hari yg lalu saya,banyak program yg saya lalu tak cukup dgn jamuan hari raya kat maktab...pegi beraya kat rumah ayahanda pulak...best sangat...tapi tu lah kan..kalau dah banyak ketawa sangat mcm yg saya cakap sebelum ni...banayak ketawa nanti akan menangis dikemudian hari...bendatu betul2 berlaku kepada diri saya...

memang saya akui...pada mulanya memang salah saya...tapi biasalahkan...salah kecil(pada pandangan sayalah) jadi tak perlu la nak panjang2kan sampai beberapa hari...sebagai seorang teman yang baik...tak perlulah nak bermasam muka dengan saya, kalau memang dah salah saya...cuba cakap face-to-face..."eh...kau..aku memang tak puas hati dgn kau.." so senang cerita...tak payah lagi saya fikir apa salah saya sebenarnya terhadap dia...

saya memang seorang yang payah untuk menangis kalau hanya kerana seorang teman, kerana bagi saya tiada istilah sedih atau menangis dalam kita bersahabat kerana sahabat,teman, kawan atau apa saja nama yang diberikan...seharusnya memberikan satu perasaan yang menyenangkan bukan menyiksakan perasaan seorang sahabat...

saya tak tahu pula, apa masalah dia untuk terus bermasam muka dengan saya...tapi saya akan cuba untuk tidak bermasam muka dengan dia...(dah cuba buat macam tu...rasa macam saya pula yang beria-ria sangat...rasa macam badut pun ada jugak...)

dan saya akan cuba untuk bersangka baik dengannya....(maybe ada probs lain kot...)

so nasihat saya kepada rakan2 yang baca post kali ni...cubalah untuk tidak memanjangkan masalah anda dengan sahabat anda...kalau ada masalah...cakap face-to-face...senang...

*post kali ni tak ditujukan kepada sesiapa...cuma nak berkongsi pengalaman...
yang baik dijadikan pedoman, yang buruk dijadikan sempadan...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels