Monday, July 19

Roh hilang dari jasad...

Alhamdulillah aku masih lagi bernafas pada hari ni. syukur sangat2.


mengungkap kisah yang terjadi semalam ( 18.jul2010). pada jam yg aku tak berapa nak pasti, mungkin dalam 3.45 petang mcm tu, sedang aku memandu kereta aku yang aku cintai, pada kadar kelajuan yang.....roh aku mungkin telah hilang dari jasadku 5-10 saat.


sejak dari awal perjalanan lagi aku sudah X sedap hati, ada barang tertinggalkah di rumah? aku lupa mencium ayah dan mak kah? atau aku lupa minta restu mereka?


semua dah buat...tapi apa yang aku lupa? doa naik kenderaan dah dibaca, ayat kursi dah jugak....apa ya??? o0o0o0o0o0 aku lupa mengucap. urm.. dah dekat gurun mcm tu lah, aku mengucap syahadatain.dah jadi habit aku, bila bawak keta ni mengucap siap2, bukan apa, keta ni bagi aku umpama keranda bergerak. bila2 pun xcident boleh berlaku. lagipun bila lagi kita nak ingat mati bukan??



sepanjang perjalanan aku, aku sentiasa was-was nak memotong bas dan lori. aku dok terpikiaq, kalau lah, tyme aku potong tu tetiba lori ke bas ke nak masuk line aku (himpit aku), apa aku nak buat??


horn je kat bas tu hati aku membisik.


ok...perjalanan aku berlangsung lagi, meter dah tunjuk 13...14...mata ngantuk so, bila bawak laju ni konsentret sket....


aku selari dengan keta vios kat depan aku, blakang aku ada keta triton...yang dari tadi membuntut aku je. aku bagi chance, tak mau potong pulak, haa..ikut la aku. keta aku ni pun dah sampai limit dah ni haa...


elok2 je aku tgk keta vios depan aku ni lepas lalu sebelah lori bawak cecair...(yg pasti bukan minyak), haa..tyme aku pulak nak potong lori ni, takut jugak dok sebelah lori besaq ni, dengan tak semena-menanya, lori yg baik hati ni nak masuk line aku, woi apa kes, aku dah kat pertengahan lori dah ni haa...nak di brek keta triton kat blakang, nak dipecut, dah sampai limit mau pecah meter keta aku ni!!!


"pin..pin..." tu bunyik keta aku kat luaq, yg soundefek kat dalam keta ni "YaAllah...Mak!!!!!!"


Alhamdulillah, pak cik lori yg hemsem tu dengar hon aku, tapi yang pasti aku dah ketaq tahap tertinggi, tangan kebas, kaki keras, roh aku dah terbang sama dengan aku jerit dalam keta.


aku tekan minyak, tinggai lori tu jauh2.


aku senyap. dalam hati berulang kali mengucap. sampai je maktab, angkat barang, terus aku tidoq.


psst...rahsia tau, jangan bagi tau kat mak ayah aku!!!


Alhamdulillah, hari ni aku masih lagi boleh tengok dunia ni. terima kasih Ya ALLAH.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels