Monday, December 20

just finish read it!!!!

Alhamdulillah!

buku yang dibeli selesai dibaca dalam ruang lingkup yang terhad. Memakan masa 2 hari, satu pencapaian yang baru bagi aku...selalu buku setebal 300 muka surat aku khatamkan hampir 3 hari, namun bagi novel negeri 5 menara ini yang bilangan muka suratnya hampir 500 aku habiskan dalam masa 2 hari. Sungguh luar biasa!

Mungkin bagi sesetengah orang, mampu menghabiskan bacaan setebal 500 muka surat dalam sehari. (macam kak.hajar)

******

Apa yang aku dapat simpulkan disini, sebuah novel yang penuh dengan nostalgia. Kisah benar seorang remaja yang pada walnya terpaksa, namun akhirnya temui kemanisan disebalik keterpaksaan.

Bagi yang pernah hidup di asrama, mungkin kisah novel ini lebih dekat dengan anda semua. Bagi aku yang hidup zaman persekolahan hanya bersekitar di rumah, di sekolah dan kembali ke rumah, mungkin tak banyak persamaan aku dengan kisah dalam buku ini.

Mungkin yang lebih dekat kisahnya bagi pembaca yang pernah hidupnya bergelumang dengan persekitaran hidup di pondok.

********
Apa lagi?? nak dengar ulasan lebih lanjut atau hendak alami sendiri persekitaran imaginasi anda tentang hidup di pondok???

cepat ke kedai buku berhampiran dan miliki novel Negeri 5 Menara segera!!!

********

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels